Издаване на удостоверение за осигурителен стаж (УП-3)
Правно основание за предоставяне на административната услуга |
Кодекс за социално осигуряване – чл. 5, ал.7 Наредба за пенсиите и осигурителния стаж – чл. 2, т. 1 Закон за администрацията, Допълнителна разпоредба § 1, т. 2 „в“ |
Цел: Изготвяне на документи за определяне размера на пенсията на заявителя на услугата.Предмет: Изготвянето на удостоверението се извършва на база преглед за периода от време, в който лицето е било служител в Дирекция „Национален парк Пирин“ и длъжностите които е заемал. За дадения период се проверяват и се вземат данни от разплащателните ведомости на инспекцията, други разходооправдателни документи, договори за възлагане на труд и други автентични документи, съдържащи достатъчно данни за осигурителния стаж, съгласно чл. 40, ал. 3 и ал. 5 от Наредба за пенсиите и осигурителния стаж. |
Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт |
Директорът на Дирекция „Национален парк Пирин“ – Банско . |
Звено за административно обслужване, приемащо документите и предоставящо информация за хода на преписката |
Дирекция „Административни, финансови и правни дейности“: Технически сътрудник „Секретар-деловодител“ в Д“НП Пирин“ – Банско, ул. „България” №4; тел. 0749/88204; електронна поща: pirin_np@abv.bg, с работно време от 9:00 до 17:30 ч. |
Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт, изисквания и необходими документи |
Заявители: Настоящи или бивши служители на Д“НП Пирин“ .Необходими документи: 1. Заявление от лицето 2. Фотокопие от трудова или служебна книжкаВътрешен ход на процедурата: Услугата се заявява по описаните по-долу начини на заявяване на услугата от настоящата процедура. Заявителят подава заявление по образец до директора на Д“НП Пирин“ за издаване на удостоверение (УП-3), в което посочва длъжността, на която е работил и периода за осигурителния доход.Заявлението, заедно с приложените документи, се входира в деловодната система и се резолира за директора на дирекция „Административни, финансови и правни дейности “ (АФПД). Главният експерт „Човешки ресурси” в дирекция АФПД изготвя удостоверението в два екземпляра, единият за лицето, а другият за съхранение в деловодството. Срок за предоставяне на услугата Срокът за изготвяне на удостоверението е: 14 дни. |
Образци и формуляри: |
Приложение 1: Заявление за издаване на УП-3 Приложение 2: УП-3 (Стандартен формуляр, утвърден от НОИ) |
Начини на заявяване на услугата |
Заявлението (Приложение №1 към настоящата процедура), заедно с приложените към него документи, се подава в деловодството на Д“НП Пирин“ – Банско, ул. „България” №4; тел. 0749/88204;, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 ч.
Заявления и документи могат да се подават и по електронен път на адрес: електронна поща: pirin_np@abv.bg |
Информация за предоставяне на услугата по електронен път |
Услугата не се предоставя по електронен път |
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт |
Еднократно. |
Такси или цени, основание за тяхното определяне и начини на плащане |
На основание чл. 5, ал. 7 от Кодекс за социално осигуряване за услугата не се заплаща. |
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата |
Национален осигурителен институт. |
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата |
По реда и в сроковете, регламентирани в Административнопроцесуалния кодекс. |
Електронен адрес за предложения във връзка с услугата |
Начини на получаване на резултата от услугата
Удостоверението за осигурителен стаж (УП-3) се получава лично или чрез лицензиран пощенски оператор на уточнен при заявяването адрес като разходите за изпращане са за сметка на заявителя. Възможно е и изпращане на сканирано копие на зададен от заявителя адрес на електронна поща.